Privacyverklaring
Privacyverklaring Fidecon Training en Opleiding
Fidecon Training en Opleiding, hierna te noemen Fidecon, gevestigd aan De Schouw 33, 5386 EV in Geffen, is verantwoordelijk voor het verwerken van persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.
Welke gegevens verzamelt Fidecon?
Er zijn drie mogelijkheden, in alle drie de gevallen gaat het om gegevens die je zelf aan ons verstrekt:
- Je hebt je aangemeld voor onze blogs: Om blogs te versturen hebben we alleen je e-mailadres nodig. Om de e-mailing een persoonlijke aanhef te geven vragen we ook je voornaam. Om een idee te hebben wie de lezers van onze blogs zijn, kun je op het aanmeldformulier ook je achternaam, je geslacht en je bedrijfsnaam invullen. Dat hoeft overigens niet.
- Je hebt een voorstel of offerte gevraagd voor een training, presentatie, coaching, advies of iets anders.
Hiervoor vragen we de volgende gegevens om je een passend voorstel of advies te kunnen sturen:
- Voor- en achternaam
- Bedrijfsnaam en functie
- Geslacht
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Jouw vraag aan Fidecon met een beschrijving van de context waarin je de vraag stelt.
- Je hebt diensten afgenomen en daarvoor een factuur ontvangen.
We bewaren de volgende gegevens om te voldoen aan de eisen die de belastingdienst aan facturen en een administratie stelt:
- Voor- en achternaam
- Bedrijfsnaam en functie
- Geslacht
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- De kopiefactuur met daarin de diensten die je hebt afgenomen en wat daarvoor gefactureerd is.
Wij verzamelen geen bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens en hebben niet de intentie gegevens te verzamelen over personen die jonger zijn dan 16 jaar.
Wij vragen geen leeftijd en kunnen niet controleren of een aanvrager van blogs ouder dan 16 jaar is.
Fidecon neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen.
Fidecon gebruikt de volgende computerprogramma’s of -systemen:
- Mailplus: E-mail serviceprovider, uitsluitend voor het verzenden van e-mailings met voornamelijk blogs als inhoud.
- HubSpot CRM: Voor het bijhouden van klantgegevens, doelstelling: relatie met onze klanten onderhouden en service verlenen.
- Microsoft Office 365. Diverse toepassingen zoals Outlook, Word, Excel en PowerPoint t.b.v. de algehele bedrijfsvoering en het vervaardigen van cursusmateriaal.
Hoe lang bewaren we persoonsgegevens?
- Gegevens van mensen die zich aangemeld hebben voor blogs:
Gegevens van personen die twee jaar lang geen e-mailing openen worden periodiek verwijderd.
Zodra iemand zich afmeldt worden al zijn of haar gegevens verwijderd. - Gegevens van mensen die een voorstel of offerte hebben aangevraagd:
Offertes met de bijbehorende gegevens bewaren we vijf jaar om bedrijven die later om dezelfde dienst vragen gemakkelijk te kunnen helpen. Van terugkerende klanten bewaren we ook oudere offertes om de samenhang van de diensten te blijven zien. - Gegevens van klanten die een factuur ontvangen hebben:
Om te voldoen aan de eisen die de belastingdienst stelt, bewaren we facturen en transactiegegevens zeven jaar.
Delen van persoonsgegevens met derden.
Fidecon verstrekt geen (persoons)gegevens aan derden. Met uitzondering van de hierboven genoemde leveranciers van computerprogramma’s of systemen.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Fidecon gebruikt functionele, analytische en tracking cookies o.a. om via Google Analytics te kunnen zien hoeveel webbezoekers we hebben en hoe die onze website gevonden hebben. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kan via de afmeldknop in elke nieuwsbrief of via het contactformulier of door te bellen met 06-11436822. Fidecon kan je vragen je identiteit aan te tonen.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen?
Fidecon neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
Functionaris gegevensbescherming: Gregor Gersen.
Laatste update: 12-juni 2022.